کاربرد گریس نسوز

کاربرد گریس نسوز

کاربرد گریس نسوز

در این مقاله با چسبخونه قراره کاربرد های مختلف و ویژگی های گریس نسوز در صنایع گوناگون آشنا شویم. جهت آشنایی بیشتر و دریافت اطلاعات در مورد گریس نسوز تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چرا گریس نسوز؟

گریس  نسوز ماده‌ای جامد از ترکیب یک نوع غلظت دهنده با روغن است که از افزودنی‌هایی جهت بالابردن خاصیت این نوع گریس‌ها استفاده می‌شود. در دمای طبیعی، این گریس ها به شکل نیمه جامد و جامد  هستند.به دلیل مقاومت بالای آن در مقابل حرارت بالا در قسمت هایی که در معرض اصحکاک طولانی مدت می باشند مورد استفاده قرار میگیرد.به دلیل افزایش دما در قسمت هایی با اصحکاک بالا تحمل دما و نسوز بودن گریس اهمیت بسیاری دارد.

گریس نسوز در صنایع مختلف

از کاربرد های این مدل گریس این است که، به‌دلیل داشتن مقاومت حرارتی بالا می‌تواند، به خوبی از سایش، خوردگی و همچنین اکسیداسیون در قطعات متحرکی مانند رینگ‌ها، یاتاقان‌ها و شافت‌ها و… جلوگیری کند. بیشترین مصرف روانکار در دنیا پس از روغن صنعتی مایع، اختصاص به گریس دارد. در ساخت و فرمولاسیون این روانساز، مجموعه‌ای از علوم گوناگونی همچون شیمی، فیزیک و.. در سطحی بسیار گسترده استفاده می‌شود. با پیشرفته شدن صنایع و استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، در مقایسه با صنایع قدیمی پیچیدگی و قدرت بیشتری دارند. بنابراین باید روغن صنعتی مورد استفاده، بتواند نیاز این قطعات و ماشین‌آلات را به خوبی بر طرف سازد.

موارد کاربرد گریس در صنعت نساجی

کاربرد گریس نسوز/گریس نسوز با داشتن مقاومتی عالی در برابر درجه حرارت بالا، در صنعت نساجی کشورهای بزرگی مانند چین، هند، آلمان، ژاپن، ایتالیا و…  به‌طور گسترده استفاده می‌شود. این گریس در‎‌دلیل ماندگاری بالا در مدار این دستگاه‌ها، در ساخت و تولید  پارچه و نخ و .. در صنعت تولید پوشاک و نساجی کاربرد زیادی دارد. در کارخانه‌جات نساجی، معمولا برای شروع کار حداقل چندین نوع دستگاه و ماشین‌آلات مختلف برای این کار باید مشغول فعالیت باشند؛ که مهم‌ترین این دستگاه‌ها شامل

  • دستگاه رنگ آمیزی
  • دستگاه مربوط به قسمت اتوکشی و بخار
  • دستگاه برش
  • دستگاه چاپ تصاویر و..

تمامی ماشین‌آلات و دستگاه‌های نام برده، با داشتن مدارهای برقی دارای موتورهای مختلفی هستند، که در زمان کار کردن داغ شده و حرارت بالایی را تولید می‌کنند. قطعاتی که در این دستگاه‌ها هستند شامل: بلبرینگ و رولبرینگ بوده که با داشتن چرخشی بالا در حین کار، موجب ایجاد اصطکاک و حرارت بالا می‌شود. برای حفظ و نگه‌داری این قطعات با ارزش در کارخانه‌های نساجی، باید از روانکار نسوز مناسب استفاده شود. گریس نسوز مورد استفاده سبب می‌شود، که با کم کردن اصطکاک موجب افزایش طول عمر قطعات شده و در برابر گرمای زیادی که تولید می‌شود، مقاومت خوبی داشته باشد. گریس‌های نسوز لیتیوم، آلمینیوم، کلسیم و… هر کدام می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای قطعات مخصوص این دستگاه‌ها باشند.

موارد استفاده از گریس نسوز در دستگاه‌های مختلف

از کاربرد گریس نسوز

گریس‌های نسوز برای دستگاه‌های که در دما و فشار بالا و در شوک‌های مداوم کار می‌کنند (مثل یاتاقان‌هایی که گردش محوری آن‌ها دائماً معکوس می‌شود) بسیار مناسب است.

در مواردی‌که ماشین‌آلات به شدت دچار سایش و خوردگی می‌شوند، استفاده از گریس نسوز واجب و ضروری است.

به‌طور کلی گریس نسوز در دماهای متغیر برای فعالیت قطعات دستگاه، دارای کاربردهای وسیعی است.

در طراحی بوش‌ها و یاتاقان‌های دستگاه‌های مختلف، استفاده این نوع از روغن صنعتی نسوز بسیار مؤثرتر است.

سخن آخر

در پایان این مقاله شما میتوانید برای تهیه یک گیس با کیفیت و مطمئن میتوانید به سایت چسبخونه مراجعه نمایید.

چسبخونه پخش انواع گریس های نسوز در برند های مطرح بازار

هادی قزلباش
ارسال دیدگاه