اسپری زنگ شور(WD_40)چیست وچه کاربردی دارد؟

اسپری زنگ شور(WD_40)چیست وچه کاربردی دارد؟

اسپری زنگ شور(WD_40)چیست وچه کاربردی دارد؟

امروزه در مجله اینترنتی چسب خونه می خواهیم در مورد موضوع اسپری زنگ شور(WD_40)چیست وچه کاربردی دارد؟و هم چنین مزایا

ومعایب آن صحبت کنیم.اما قبل از هر چیز باید بدانیم اسپری زنگ شور یا اسپری روان کار یا اسپری پیچ چیست.اسپری روان کننده(یا

همانwd-40 یا اسپری زنگ شوریا اسپری روان کار یا اسپری پیچ) نام های متفاوتی در بازار ایران دارد.یکی از پرکاربردی‌ترین اسپری‌های

موجود است.

از این اسپری به عنوان روان کننده و محافظت از زنگ زدگی استفاده می شود و به دلیل کاربرد زیادی که دارد،در هر کارگاه و

محیط صنعتی‌ حتما یکی از این اسپری‌ها وجود دارد.

کاربرد های اصلی اسپری زنگ شور یا WD_40

یکی از اصلی‌ترین کاربرد های اسپری زنگ شور ، در پاک کردن برچسب‌های کاغذی و پلاستیکی از روی سطوح مختلف میباشد. به این صورت که بر روی محصول مقداری از اسپری زنگ شور اسپری کرده و چند دقیقه صبر میکنیم، بعد از گذشت چند دقیقه برچسب به راحتی از روی سطح مورد نظر پاک میشود.

کاربرد مهم و جالب دیگر این اسپری پاک کردن آدامس و اثر آن از سطوح مختلف مخصوصا لباس و پارچه است. بدین ترتیب دیگر نگران چسبیدن آدامس به لباس های خود نباشید. چون با اسپری کردن مقداری از اسپری زنگ شور بر روی سطحی که آدامس چسبیده است و اندکی صبر، آدامس از سطح کنده میشود و با کشیدن  اندکی دستمال اثر آن از روی پارچه پاک میشود.وسایل چرمی مثل کیف و کفش با گذشت زمان براقی و درخشندگی خود را از دست میدهند.

شما میتوانید با استفاده از اسپری زنگ شور غزال WD-40 تاثیر بسیار خوبی بر روی رنگ کیف و کفش چرمی خود به جای بگذارید. همینطور این اسپری لکه‌های روغن را از سطوح چرمی پاک میکند. به نحوی که مقداری از اسپری بر روی سطح مورد نظر اسپری میکنیم و سپس با یک دستمال تمیز سطح را پاک میکنیم.

اسپری wd-40 را می توان به عنوان یک لایه محافظ برای ابزارآلات مان وهمچنین لولاهای در ، قفل وکلید های منازل،مفصل های صنعتی ، قیچی و هر ابزار صنعتی دیگرکه در معرض زنگ زدگی هستند استفاده کرد.به این صورت که با اسپری از فاصله 15 تا 20 سانتی متری بر روی سطح یک لایه روغنی ایجاد میکنیم. همانطور که قبلا ذکر کردیمwd-40 یک روانکار خاص و قدرتمند می باشد و استفاده از آن در دوچرخه و وسایل بازی و تفریحی بسیار راه‌گشا و کارآمد است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید ، اسپری زنگ شور را میتوان به عنوان یک پولیش برای بازگرداندن براقیت به استیل نیز استفاده کرد بهاین صورت که پس از اسپری برروی سطح استیل کمی به wd-40  فرصت دهید که تاثیر خود را بگذارد سپس با پنبه یا یک نمد پولیش کار روی سطح را پاک کنید.

 

سخن آخر

اسپری زنگ شور WD-40  یکی از پرکاربردترین اسپری‌ها در صنعت و هم چنین منازل میباشد.

به نظر میرسد که در هر کارگاه یا محیط صنعتی این اسپری باید حضور داشته باشد.

برای سفارش اسپری زنگ شور غزال به سایت چسب خونه مراجعه فرمایید.

 

هادی قزلباش
ارسال دیدگاه